reede, 19. jaanuar 2018

Mariner 4 ostmine

Uut paati sundis ostma meid lihtne põhjus – vana paat jäi meile kitsaks. Paadiga sõites peab alati järgima ohutuseeskirju, millede üheks osaks on inimeste arv, mis on paadi tootjatehase poolt paati lubatud. Kuna meist keegi ei soovi kaldalt pealt vaadata, kuidas teised suuri kalu välja tõmbavad, siis olimegi sunnitud ostma sellise paadi, kuhu neli inimest istuma ja kala püüdma mahuvad. Ivolga 2 viimase sõidu tegime 27. juunil 2017 Klooga järvel. Kaart: https://kaart.delfi.ee/. 


Paadiotsing algas, nagu tänapäeval enamasti, guugeldas ja kõikvõimalike poodide veebilehti külastades. Siinkohal olgu mainitud, et tolleaegset internetist paadiotsingut meenutavad veel praegugi igasugu reklaamid, mida ikka ja jälle võib näha suvalistel veebilehtedel. Arvuti vist arvab endiselt, et meile on uut paati vaja.
Suuremate ostudega kipub enamasti nii olema, et pakkumisi justkui on palju, aga asjasse rohkem süvenedes selgub, et ega neid sobivaid lahendusi väga palju ei olegi. http://www.kalastuspood.ee/ poes nägime erinevaid paate ja saime väga asjatundlikku infot. Need aga tundusid meile liiga head paadid. Kui arvestada, et me kasutame paati heal juhul 10-15 korda aastas, siis ei ole mõtet osta 2000 eurot või isegi veel kallimat paati. Pealegi kaasnevad kallima paadiga sageli ka kallim lisavarustus. Samas jälle odavamad kummipaadid on liiga õhukesest materjalist tehtud.
Sobiva paadi leidsime hoopis K-Rauta poest. 

Väga hea oli ka see, et samas poes oli müügil täpselt sellele paadile mõeldud mootori hoidja.




Paadimootor on ka selline teema, kus tuleb teha kompromiss soovide ja tegelike vajaduste vahel. Meiesugustele pühapäevakalastajatele peaks sobima ka elektrimootor. Eelnevalt külastatud kalastusasjade poes oli meile vajalike omadustega mootor olemas. See ei olnud päris uus, selline vähekasutatud. Ma arvan, et elektritööriistadega on enamasti nii, kui asi algul töötab, siis tõenäoliselt töötab see ka edaspidi. Kaks nädalat lubati ka garantiiaega. 
Müüja kommentaar meie uue sõiduriista ja mootori kohta oli midagi sellest: „Eks te esimese sõidukogemuse saate kätte küll.“

Neljandaks ja viiendaks ostuks olid aku ja akulaadija. Pean siingi tunnustama poemüüjat, kes andis meile häid soovitusi.



Meie paadiga seonduvad kulud olid järgmised:
* Paat Mariner 4 = 389,00 (kahjuks me ei vaadanud hommikul K-Rauta reklaami, sest selles oli kirjas, et mõne päeva pärast oleks sama paadi poest kätte saanud 130 eurot odavamalt). 
* Mootri hoidja paadile Mariner 4 = 29,90
* Elektrimootor Rhino 54 = 120
* Aku Exrider 12/86 = 112,78
* Akulaadija Matic 119 = 58,48
* Päästevestid = 4 x 24,99 = 99,96
* Paadiostu tähistamine Hesburgeris = 14,00

Kõik kulud kokku = 824 eurot.

Loodame, et oli mõistlik ost. 

Heiki


  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar