reede, 19. jaanuar 2018

Vana kummipaat Ivolga 2

Alustuseks hoopis ühest teisest paadist. Selleks paadiks on Ivolga 2 ehk see roheline kummipaat, mille ma juba 2002. aasta suvel ostsin.

Tegelikult oli mul enne rohelist paati üks musta-oranži värvi kummipaat. Selle me isaga koos ostsime Tapa kaubamajast, aasta võis olla 1986 ja hind ca 100 rubla. See paat oli juba aastaks 2002 väga väsinud ja ei saanud enam selle töökindlust usaldada.

Nüüd siis Ivolga 2. Ostsin selle (kui ma õigesti mäletan) kino Kosmose vastas asunud matkatarvete keldripoest. Ma olen peaaegu kindel, et see paat maksis 3000 krooni (192 eurot, aga raha väärtus oli siis hoopis teine).

Rohelise paadi esimene sõit toimus Paunküla veehoidlal, arvatavasti mais 2002.

Selle paadiga sõitsime paljudel veekogudel, näiteks esimesed meeldetulevad kohad: Kahala järv, Rannapungerja jõgi, Pilkuse järv, Udriku järv, Porkuni järv ja arvatavasti veel mitmed teisedki järved.  

See pilt on tehtud Omedu jõel suvel 2006.

Üks huvitavamaid kalalkäike oli suvel 2008 Narva jõel. Seal peab teatavasti enne jõele minekut piirivalvesse helistama ja paadi numbri teatama. Ma ei tulnud selle pealegi, et minu kummipaadil pole mingit registreerimisnumbrit. Ühesõnaga – piirivalvur ei olnud sugugi rõõmus minu kõnet vastuvõttes ja kamandas mind koos paadiga koheselt jõepealt ära tulema. Jõudsin siiski spinninguga kaks heidet teha. Teisel heitel oli kohe tunda, et midagi on otsas. Haug! Oi kui ammu ei olnud ma haugi kätte saanud. Suur oli minu üllatus, et kalale oli landi konks hoopis selga kinni jäänud.

Kahjuks oli kala alamõõduline, aga kuna konks oli tal juba vere lahti tõmmanud, siis ei olnud mõtet kala enam vette tagasi visata. See haug võiski olla ainuke suurem kala selle paadi senises ajaloos. Küll aga saime aastate jooksul mitu kotitäit särgi ja ahvenaid.

Heiki
heiki@koov.ee 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar